Lai turpinātu veicināt ikviena iedzīvotāja tiesisko interešu aizsardzību, nodrošinātu juridisku atbalstu strīdu risināšanā un attiecīgās informācijas sniegšanā, Juridiskās palīdzības administrācija (turpmāk – administrācija) sadarbībā ar juridiskās palīdzības sniedzējiem, ar kuriem noslēgts juridiskās palīdzības līgums, no š.g. 17.maija līdz 11.jūnijam atkārtoti organizēja bezmaksas attālinātas juridiskās konsultācijas iedzīvotājiem. Minētā administrācijas iniciatīva arī turpmāk atbalstīta, ievērojot joprojām aktuālu un mainīgu epidemioloģisko situāciju un nepieciešamību nodrošināt juridisku atbalstu strīdu risināšanā un seku mazināšanā, kas ir pieejams ikvienam, neatkarīgi no ienākumu līmeņa (Covid-19 infekcijas izplatības pārvaldības likuma 19.pants), kā arī novērtējot 2020.gadā organizēto telefonkonsultāciju lielo pieprasījumu.

Konsultāciju sniegšanai tika piesaistīti 21 juridiskās palīdzības sniedzējs. Konsultāciju sniegšanas periodā sniegtas 490 attālinātas konsultācijas.

    Šajā telefonkonsultāciju sniegšanas periodā ir mainījies jautājumu loks, kādu tiesisko attiecību vai strīdu risināšanā iedzīvotāji visvairāk vēlējās noskaidrot savas tiesības. Vēršoties pēc juristu palīdzības, iedzīvotāji vēlējās noskaidrot savas tiesības saistībā ar mantojuma tiesībām, īpašuma un dzīvokļa tiesībām, saistību izpildi un ģimenes strīdu risināšanā. Apkopojot informāciju par to, kādai ienākumu grupai zvanītāji atbilst, secināts, ka attālinātas konsultācijas izmantoja dažādu ienākumu personu grupu iedzīvotāji, visvairāk, kuru ienākumi pārsniedz minimālās mēneša darba algas apmēru (jāatzīmē, ka lielākā daļa izvēlējās nenorādīt savu ienākumu apmēru).

Šeit ir apkopoti organizēto bezmaksas attālinātu juridisko konsultāciju dati:

rezultāti

Ņemot vērā minēto, secināms, ka iedzīvotāju pieprasījums atbalsta saņemšanai savu tiesību aizsardzības nodrošināšanai ir liels, šobrīd pastāvošās garantijas ir pieejamas tikai noteiktām personu grupām, līdz ar to arī turpmāk būtu plānojama attiecīgo telefonkonsultāciju norise.